måndag 1 april 2013

Skolor som bloggar och twittrar

Dag 68 #Blogg100

Twitter är ett utmärkt redskap för att följa med vad andra gör. Jag följer gärna andra skolors Twitter-flöde. För att se vad som skrivs. Jag läser även andra skolors/lärares bloggar. Ibland läser jag elevbloggar eller kollar in deras Vine-filmer. Det är intressant och inspirerande att läsa om andras vardag.

Winellska skolan i Kyrkslätt har en egen Hbl-blogg, som vissa lärare skriver i, men har inget eget Twitter-flöde ännu. Jag hade gärna startat ett Twitter-flöde i tjänsten, men det är svårt då jag arbetar som speciallärare. Stödåtgärderna är sekretessbelagda och då blir det även svårt att tillsammans med eleverna twittra om det vi gjort. Därför har jag ju också valt en kompromiss; jag bloggar och twittrar privat om mitt jobb. Då är det enkelt att hålla sig inom det tillåtna. Sen är jag ju aldrig helt privat, en tjänsteman är ju alltid i tjänst, tänk som tur vi har :)

Jag tror ändå att det finns ett intresse för ett skolans Twitter-flöde, från föräldrahåll. Jag hade åtminstone gärna följt ett sådant flöde från Winellska skolan och de andra skolorna i Kyrkslätt, både som förälder och kollega. Det kommer väl :)


Lite påskpyssel. Visst är det mysigt och färggrannt med allt pynt. Ändå längtar jag efter att få plocka bort det. Märkligt. Förstår inte riktigt varför jag känner så. Nu skall jag ändå njuta av sista lediga dagen, i morgon väntar jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar