söndag 28 april 2013

Rensar och mediterar

Dag 96 # Blogg 100

Det finns väl knappast något bättre än att rensa rabatterna på våren :) Det är både avkoppling och ett tillfälle att i sakta mak meditera över sitt arbete. Varva ner och för sig själv sammanfatta allt som skall vara gjort innan eleverna går på sommarlov.

Jag har rätt mycket trädgårdsarbete som skall göras på våren. Så jag hinner fundera rätt mycket på än det ena och än det andra. Idag har jag koncentrerat mig på min "att göra lista", om det är något jag glömt. Jag har en lista där jag sammanställt allt som skall vara gjort innan den första juni då skolåret avslutas. Jag kom faktiskt på ett par saker jag ännu måste lägga till listan. En av dem är faktiskt att jag skall bjuda hem mina speciallärarkolleger genast då lovet börjar :)

Trädgårdsarbetet på våren ger mig ro att samla kraft inför de sista skolveckorna.


Lite har jag funderat på bloggen också. Jag tror jag har utvecklat ett koncept som jag skall följa. Nu är det ju bara några fåtal dagar kvar av #blogg100, som slutar 2 maj. Sen skall jag ha nypremiär av min blogg en vecka senare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar