lördag 9 mars 2013

Positiva uppmaningar!


Dag 45 #Blogg100

I Winellska skolan finns det positiva uppmaningar uppsatta på väggarna, lite här och var. Dom gör mig på gott humör. Jag upplever att dom är så mycket trevligare än alla förbud som skulle vara ett alternativ till dessa skyltar.

Den här är uppsatt i korridoren där åk 1-6 rör sig. 
Denna uppmaning finns i samma korridor och visst rörde sig alla tyst där, då jag tog bilden under lektionstid :)

Snart får vi göra en ny skyllt "Rekommenderas varmt att man har ytterkläder på". För det är inte långt kvar tills vårsolen börjar värma ordentligt och då är det många som "glömmer" ta på sig ytterkläderna då de går ut på rast. Skorna brukar också tas av! Barfotabarn på skolgården i april, det brukar vi få se ibland.

Så, nu är frågan. Klarar jag av att låta bli att spionera på min dotter. Hör hon också till dem som snabbt kastar av sig ytterkläderna, genast solen värmer lite mer? Hmm, jag tror ju hon gör det. Men är jag en spionerande förälder? Neeej, så lågt kan jag väl inte sjunka?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar