tisdag 19 mars 2013

KSR ute på webben

Dag 55 #Blogg100

Äntligen! Idag skickade jag ut ett meddelande om KSR´s hemsida till alla vårdnadshavare i Winellska skolan. KSR, Kyrkslätts svenska resurscentrum, är resultatet av ett längre utvecklingsprojekt som man kan läsa mer om på hemsidan, under historik. Där finns också en film som vi speciallärare gjorde om KSR för ett par år sedan. Själva hemsidan är gjord med Webbfronter, det vill säga Fronter.

Jag skickade ut informationen om hemsidan med Helmi. Önskar jag kunde säga att det var praktiskt, men det kan jag inte. Främst för att jag tycker att det är en stor brist att man inte kan skicka länkar i meddelanden som skickas via Helmi. Det märkte jag tyvärr för sent. Så jag fick radera mailet som skickats till närmare 3000 personer och formulera om det :) Det kändes som om jag var tillbaka i stenåldern. Vanligt mejl är ju mycket bättre för meddelanden.

Jag gjorde några andra missar också då jag skulle posta mitt meddelande. Vilket några mottagare var kvicka nog att meddela mig, tack för det :) Alltid tacksamt då man får svar snabbt och kan rätta till sina tabbar.


Måste kolla hur hemsidan ser ut i min Mac. Den fick godkännt.

Vårdnadshavare med barn i Kyrkslätts svenskspråkiga daghem, förskolor eller byskolor skall också få samma information. Den kommer lite andra vägar, men den kommer.

Nu ska jag njuta av en kopp med fantastiskt gott té och fundera vidare på hur vi skall fortsätta utveckla innehållet i hemsidan. Tjiling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar