lördag 30 mars 2013

Kryckor ger perspektiv

Dag 66 #Blogg100

För första gången i mitt liv går jag omkring med kryckor. Jag har eventuellt skadat menisken och har rätt ont då jag går. Så jag valde att låna kryckor för att avlasta mitt knä.

Det är en lärande erfarenhet att vara beroende av kryckor. Det ger mig lite perspektiv på saker och ting. Allt tar lite längre tid att göra och jag ber rätt ofta andra om hjälp.

Barnen gjorde en egen smaskig påsktårta. Jag smakade litet, men försöker begränsa sockerintaget. Livet på kryckor medför en mer "light" diet. Så gott det går så här på påsk.

Lite besvärligt är det ju också att vara så begränsad nu på påsk. Jag bjuds på så mycket god mat och en massa sötsaker. Jag borde gå ut på långpromenad fler gånger om dagen, men det går ju inte.

Så nu nöjer jag mig med att njuta av den goda maten och det trevliga sällskapet :) God fortsättning på påsken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar