fredag 1 mars 2013

Klarar ITK2013 alla nätsugna nördar?

Dag 37 #Blogg100

Jag har i veckan anmält mig till Fronter-worshop; Pedagogiska verktyg, som ordnas i samband med ITK2013-konferanssen i Aulanko, Tavastehus. Sen hoppas jag, att jag även får tillfälle att vara med på konferenssen en dag. Föreläsarna brukar vara många och intressanta. Salarna blir snabbt överfulla, det gäller att vara snabb :) Blir det tid över skall jag även gå runt och titta på utställarna.

Jag var med på Fronter-workshopen ifjol också. Måste säga att det var en intensiv och lärorik dag. De flesta föreläsare var mycket intressanta att lyssna på. Kanske man ändå kunde haft lite fler pauser. Fronter-workshopen var ett heldagsprogram, med endast en lunchpaus. Skulle man dricka något, eller eventuellt besöka toaletten fick man tyst smyga iväg för att inte störa någon föreläsare. Jag var en duktig flicka och satt med hela dagen, men oj, vad jag var trött klockan 17 då dagen var slut. Fick rusa till toaletten :) Hoppas vi har en kaffepaus i år.

Annars ser jag fram emot Fronter-workshopens program, som verkar vara mer praktiskt inriktat i år, eftersom BYOD (Bring your own device) är det som gäller. Jag hoppas ändå att man diskuterat detta med arrangören. Ifjol hade man nämligen problem med tekniken. Långt ifrån alla satt och jobbade på sina datorer, men ändå mer eller mindre kraschade nätet. Orkade inte med alla nätsugna nördar :) Pinsamt på en mässa som denna. Hoppas det fungerar bättre i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar