söndag 31 mars 2013

Du är värd ett rejält suddgummi!

Dag 67 #Blogg100

Idag vill jag blogga om en sådan enkel sak som suddgummin. Det är märkligt att det finns så många dåliga suddgummin på marknaden. Suddgummin som är helt värdelösa, då dom skall användas till att sudda ut något.

Jag förstår att vissa suddgummin inte har någon annan uppgift än att se roliga, vackra, skrämmande eller fula ut. Jag har också köpt sådana åt Wilma :) för alla vill ju ha dem. Jag också, då jag var en liten söt skolelev.

Sen skall man ändå som förälder gärna se till att barnet även har rejäla, fungerande suddgummin. Helst ett hemma och ett i skolan. För annars får barnet slita så svetten lackar då något gått fel. Jobbigast är det för dem som har svårt med finmotoriken, då går skolboken eller teckningen nästan sönder då dom försöker sudda ut något. Suck. Det ser så jobbigt ut. Jag går alltid fram och hjälper till då jag ser sådant. Helst hade jag donerat eleven ett rejält suddgummi. Det är vi alla värda!

Nu hade jag ju gärna satt ut en bild på ett välfungerande suddgummi. Jag är ju ändå tjänsteman, alltid i tjänst, så jag tar det försiktigt och låter bli. Fegis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar