torsdag 7 mars 2013

Dags för uppföljning

Dag 43 #Blogg100

Behöver stämma av lite kring det jag skrivit om tidigare och som jag ännu måste följa upp;

Dag 7, 29.1.2013 Jag kom igång med min Twitter-presentation. Jag var ju så ivrig. Nu ligger den dock på docka p.g.a. tekniska problem, min arbetsdator gick i pension.

Dag 12, 3.2.2013 Jag kom igång med Vine-appen och använde den några gånger. Appen kan faktiskt användas i mitt arbete, men ... och det är ett stort men. Det är rätt ofta appen inte fungerar. Jag måste spela in en händelse fler gånger innan den går att publicera. Det känns surt, så nu tar jag paus från Vine.

Dag 24, 15.2.2013 Det blev inte 14 dagar av planering inför materialbeställningen. Jag har ingen budget än, men beställningen skall vara inlämnad den 13.3. Det är fem arbetsdagar kvar tills dess. Så nu får jag ta itu med sammanställning av materialbeställning. Känns inte som om arbetet kan bli så målmedvetet, då jag varken har budget eller information om vilka årskurser jag arbetar med nästa skolår.

Dag 28, 20.2.2013 Jag har inte än frågat kollegerna om vi kunde bli grönare. Eller jo, jag har frågat en kollegas åsikt. Min tanke var ju att vi skulle hänvisa till vårt Infoblad på skolans hemsida, istället för att dela ut det i pappersformat till alla. Det skulle endast tryckas upp ett mindre antal Infoblad, till dem som önskar få pappersversionen. Många skulle säkert ändå nöja sig med pdf-filen på skolans hemsida. Tror jag, men här kan jag nog ha helt fel. Kanske jag hinner ta upp detta till diskussion i morgon.

Jag är inte helt ute och cyklar. Åtminstone en kollega som jag frågat tycker som jag, att vi kunde skippa skolans pappersversion av Infobladet. Hoppas det finns fler liksinnade. Vi skall ju vara goda förebilder för våra elever.


Dag 39, 3.3.2013 Jag vill prenumerera på någon intressant pedagogisk-didaktisk-vetenskaplig tidning. Jag har fått in tre tips, via Twitter, om tidningar som andra rekommenderar. Jag skall kolla in både Magasin 360 och Alfa. Båda är helt nya för mig. Tredje tipset gällde Nämnaren, som även jag gillar. Nämnaren tycker jag att vi borde prenumerera till skolan. Måste höra mig för om det är möjligt.

Jag skall lägga ut några fler förfrågningar; på svenska, finska och engelska, om tips på läsvärda tidningar eller andra skrifter. Något som jag kan prenumerera på. Sen ska jag läsa och läsa innan jag tar ett beslut och lägger in en prenumeration :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar