lördag 16 februari 2013

Blogga, nu igen!

Dag 25 #Blogg100

Ikväll suckade min dotter då jag sa att nu är det dags för mig att blogga. Hela tiden, varje dag, skall du blogga, stönade min 7-åring.

Jag provade faktiskt en gång på att blogga genast på morgonen, medan Wilma ännu sov. Min tanke var att då "stjäl" bloggandet inte tid från Wilmas och min gemensamma tid. Det gick tyvärr inte så bra den där morgonen. Jag fick texten klar, men hann inte publicera den förrän på kvällen på grund av tekniska besvär. Det var ändå inte det som gjorde att jag inte bloggat fler morgnar.

Jag kom nämligen på att det är viktigt att vara en skrivande modell för Wilma. För då jag tog mig en tankeställare kom jag på, att även Wilma skrivit fler texter än vanligt den sista tiden. Jag tror det är mitt bloggande som haft en inverkan. Så jag fortsätter blogga som hittills, vanligtvis genast efter jobbet. Fast det kan upplevas som irriterande av Wilma, inte alltid men ibland.

Jag har redan funderingar på att vi kanske kunde ha en gemensam blogg på sommarlovet, Wilma och jag. Skriva några rader var och lägga till bilder. Wilma har redan öga för fotografiets komposition och kan ta fina bilder. Så jag hoppas hon gillar min idé. Vi får väl se vad hon tycker då sommarlovet börjar.

Vår fina projektrapport i tryck. Skall blogga mer om projektet efter  sportlovet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar