tisdag 29 januari 2013

Twitter-eftermiddag för personalen

Dag 7 #blogg100

Idag hade jag den planerade Twitter-eftermiddagen för personalen. Min avsikt var att uppmärksamma Twitter och ge nyfikna och/eller tveksamma en enkel möjlighet att bekanta sig med Twitter.

Jag satte mig i ett rum intill personalrummet med två pc:n och var inloggad på både Twitter och Tweetdeck. För att visa att det finns olika möjligheter för twittrandet. Sen hade jag ju min telefon med också, den är ju fortfarande min favorit då det gäller att följa det som händer i Twitter :)

Jag hade lagom med besökare i Twitter-rummet. Frågorna var fler än jag någonsin tänkt mig. Så det kändes som en lyckospark att jag inte marknadsfört tillfället mer, än det lilla jag gjorde på morgonen. Nu vet jag hur jag skall gå vidare med detta, mitt projekt att väcka intresset för Twitter. Måste planera vidare.

Fler uppgav bristen på tid som det största argumentet för att inte registrera sig i Twitter. Jag har en förståelse för den upplevelse. Så har jag också tänkt; angående Facebook, Twitter och bloggande. Ändå har jag redan funnits med en längre tid i Facebook, men är inte så aktiv, och nu i Twitter. Sen bloggar jag ju också! Fattar inte riktigt själv vad som hänt. Jag är t.o.m. lite aktiv i Instagram också. Allt har hänt på noll tid, känns det som. På något sätt lyckas jag hitta tiden, men alla kanske inte gör det.

Några nya twittrare fick vi ändå denna eftermiddag, samt några framtida twittrare :) Det väcktes också några nya tankar kring ett pågående projekt, där twittrandet kunde ingå. Hoppas det blir av. Jag ser redan fram emot lite mer "hands on" fortbildning, där vi twittrar och ser på möjligheterna.

Jag har ju blivit en riktig Twitter-guru :) Funderar redan, i smyg, på underlaget för några timmars fortbildning kring Twitter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar